TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

T478.1008 (ex749 008 ČD)

T478.1008 "Zamračená" - depo Praha,Vršovice

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

 

Lokomotiva v pravidelném provozu u ČD skončila k 12/2011 

Následně přesunuta jako muzejní stroj ČD depo Praha,Vršovice

 

Dne 27.7.2010 vede letně posílený R1252 Praha -České Budějovice nedaleko zast. Rejkovice

Dne 12.3.2011 na Posázavském Pacifiku,zde v čele dopoledního Os9057 Praha hl.n. -Čerčany

Dne 12.3.2011 a její první obrat do Prahy v čele poledního Os9058 Čerčany -Praha hl.n.

Dne 3.4.2011 v čele R1244 Praha -Příbram -České Budějovice uhání mezistaničním úsekem Zdice -Libomyšl v pozadí s obalovnou Stašov

Dne 8.5.2011 na podvečerním Os9064 Čerčany -Praha hl.n. v úseku Luka pod Medníkem -Petrov u Prahy

Dne 6.7.2012 a první veřejná jízda po převzetí stroje T478.1008 DHV Lužná u Rakovníka od Českých drah,které tuto řadu pomalu,ale jistě stahují z provozu. Zde v čele Ex35057 Pardubice -Nedvědice,vypraveného při konání tradičních červencových Slavnostech Pernštejnského panctví,společně s T478.1010 před Žďárcem u Skutče

Dne 6.7.2012 Ex35057 již na "staré Tišnovce" zachycený v úseku Žďár nad Sázavou -Veselíčko

"Sestřičky" T478.1008 a T478.1010 v čele Ex35057 ještě jednou,tentokrát  při průjezdu Jabloňovem nebo-li mezistaničním úsekem Rožná -Věžná tedy v závěrečné části cesty tohoto speciálu (6.7.2012)

Tentokrát již osamocená T478.1008 v čele Os14912 Tišnov -Žďár nad Sázavou stoupá mezistaničním úsekem Nedvědice -Věžná (6.7.2012)

Zpáteční Os14921 Žďár nad Sázavou -Tišnov pod Bystřicí nad Pernštejnem (6.7.2012)

Dne 7.7.2012 pomáhá "Kremákovi",který pro technickou závadu nemohl dovést svůj vlak do Nedvědice,ale nedlouho po odjezdu z Havlíčkova Brodu zůstal vyset na trati. Snímek zachycuje přes hodinu zpožděný Sp1823,který zároveň nahradil následný Os14911. Snímek pořízen v úseku Žďár nad Sázavou -Veselíčko s pozadím Zelených hor 

Dne 8.7.2012 a poslední vlak na SPP v režii "Zamračených" byl Os14912,zde v úseku Nedvědice -Věžná

Snímek zachycující pražskou muzejní "Zamračenou" T478.1008 dne 8.8.2015 v čele Sp7701 "Křivoklátský express" Praha,Braník -Křivoklát -Lužná u Rakovníka. Lokomotiva se v čele vlaku objevila místo původně avizované parní lokomotivy 475.179 a to z důvodu extrémního sucha a zákazu jízdy činných parních lokomotiv vydaným hejtmanem Středočeského kraje

Dne 10.9.2016 se v Dobříši konala tradiční "Svatováclavská slavnost". Z důvodu zákazu jízdy parních lokomotiv pro riziko požárů vydaného HZS Středočeského kraje byl zvl.vlak původně plánovaný s parní lokomotivou 434.2186 "Čtyřkolák" veden muzejní "Zamračenou" z depa Praha,Vršovice. Snímek zachycuje Sp2087 Praha -Dobříš v traťovém úseku Mníšek pod Brdy -Nová Ves pod Pleší

I tento,o dva roky později pořízený snímek,zachycuje 749 008 při nasazení za původně plánovanou parní lokomotivu. Léto roku 2018 bylo extrémně suché a tak byla většina plánovaných akcí v parní trakci od konce července do konce srpna z důvodu nebezpečí vzniku požáru nahrazována trakcí motorovou. Na tomto snímku vede 749 008 zvl.parní vlak u příležitosti slavnosti "Prvního příjezdu T.G.Masaryka do Lán". Jedná se o vloženou jízdu Lužná -Stochov a zpět, snímek vlak zachycuje při cestě zpět do Lužné v traťovém úseku Řevničov -Lužná u R. (11.8.2018)

TOPlist