TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

Úzkorozchodné železnice

Vítám Vás v podsekci Úzkorozchodné želenice:

Galerii věnované malebným úzkokolejkám v Německu

V současné době jsou připraveny fotografie z tratí Fichtelbergbahn,Pressnitztalbahn,Weisseritztalbahn a Zittauer Schmalspurbahn. Tratě se nacházejí v Krušných a Lužických horách,nedaleko české republiky a návštěvu doporučuju všem milovníkům parních vláčků a krásné přírody. 

Věřím že se snímky budou líbit.

Fichtelbergbahn 

Fichtelberská dráha byla založena roku 1897 a spojuje Cranzahl a lázeňské město Oberwiestenthal.

V létě i v zimě můžete denně při příjemné jízdě pozorovat a obdivovat krásy zdejší krajiny v horním Krušnohoří. Jízda trvá cca.1hodinu,trať je dlouhá 17km a má 9 zastávek. V Sehmathal projíždí Fichtelberská dráha poklidnými krušnohorskými osadami. Husté smrkové lesy lemují koleje mezi Neudorfem a Hammerunterwiesenthalem a dávají cestujícím možnost zhluboka se nadechnout. Při  jízdě mezi údolím a horami překonává Fichtelberská dráha 240m výškového rozdílu a 6 mostů. A když letité dámy,jež jsou zde každý den od ledna do prosince v provozu, těsně před nádražím v Oberwiesenthalu funí přes mohutný, 110m dlouhý a 23m vysoký viadukt Hüttenbach,stává se jízda železnicí zážitkem o kterém se normálně čte jen v knihách. Nebyli bychom asi v Německu kdyby zde nebyla možnost vychutnat si jízdu v atmosféře bufetového vozu při vůni kávy a čerstvých koláčků. Mimo denní jízdní řád jsou vypravovány zvláštní vlaky s doprovodným programem při různých příležitostech jako:Velikonoční neděle, Nanebevzetí, Mikuláš nebo oblíbené jízdy při svitu měsíce v letních měsících na které je ale potřeba předchozí rezervace.

Více informací o Fichtelberské dráze najdete na www.fichtelbergbahn.de                       

(využito podkladů SDG)

*Poslední návštěvu této tratě jsem podnikl dne 13.února 2015

*Parní lokomotivy řady VII.K v pravidelném provozu:

**** 99 773 **** 

Dne 22.9.2010 na odpoledním vlaku P1005 s mimořádně řazením klanicovým vozem nedaleko Cranzahlu

 Dne 22.9.2010 s vlakem P1005 v krásném podzimním počasí nedaleko stanice Hammerunterwiesenthal

Dne 5.1.2011 funí mezi Niederschlagem a Hammerunterwiesenthalem

Dne 22.5.2011 v hustých lesích mezi Kretscham-Rothensehma a Niederschlagem a vlak P1001

Dne 22.5.2011 a odpolední vlak právě ukrajuje první kilometry v lesích za zastávkou Vierenstrasse

Dne 2.6.2012 vede posílený Os1007 při slavnostech 115.let provozu nedaleko Hammerunterwiesenthalu

Dne 30.12.2013 vede společně se strojem 99 762 dopolední P1001 s tradičně Adventní posílenou soupravou a na snímku je zachycena na odjezdu ze stanice Kretscham-Rothensehma

Dne 30.12.2013 a vlak P1001 podruhé,tentokrát nedaleko zastávky Unterwiesenthal

Dne 30.12.2013 již s vlakem P1005,opět jako výpomoc vlakové lokomotivě 99 762 zachycena v mezistaničním úseku Cranzahl -Unterneudorf

Dne 30.12.2013 a i vlak P1005 podruhé,tentorkát nad Neudorfem

**** 99 1785-7 (99 785) ****

Dne 22.9.2010 na dopolední vlaku před stanicí Neudorf 

Dne 28.9.2011 v krásně podzimních barvách stoupá ze zastávky Kretscham-Rothensehma

Dne 1.2.2012 a trochu netradiční pohled na mašinku "ze zadu" s pozadím zasněženého Fichtelbergu těsně za stanicí Kurort Oberwiesenthal

Dne 1.2.2012 po překonání viaduktu Hüttenbach u cílové stanice Kurort Oberwiesenthal

Dne 2.6.2012 v čele Os1009 s pozadím obce České Hamry vjíždí do Hammerunterwiesenhalu s posílenou soupravou u příležitosti oslav 115.let provozu na zdejší trati

Dne 2.6.2012 s vlakem Os1009 v úseku Hammerunterwiesenhal -Unterwiesenthal

S prvním ranním vlakem Os1001 do Kurort Oberwiesentahlu dne 13.2.2015 u Unterneudorfu

Zde již s odpoledním Os1005 dne 13.2.2015 v úseku Cranzahl -Unterneudorf

Pohled přes rybníček na odjezd ze stanice Hammerunterwiesenthal dne 13.2.2015

**** 99 786 ****

 Dne 28.6.2010 v čele podvečerního Os mezi Hammerunterwiesenthalem  a Unterwiestenhalem

**** 99 789 ****

Dne 26.1.2013 na vlaku P1003 nedaleko Hammerunterwiesenthalu

Dne 26.1.2013 a ještě jednou s vlakem P1003 za nádherného zimního počasí zachycený v mezistaničním úseku Hammerunterwisenthal -Unterwiesenthal

Dne 26.1.2013 tentokrát již na vlaku P1007 zachycený v úseku Neudorf -Vierenstrasse

Dne 26.1.2013 a podruhé s vlakem P1007,opět v úseku Hammerunterwiesenthal -Unterwiesenthal zdolává náročné stoupání podél české hranice s dotyky posledních slunečních paprsků zapadajícího sluníčka

**** 99 1793-1 ****

Čerstvě opravená lokomotiva 99 173-1 vede dne 13.2.2015 Os1003 do Kurort Oberwiesenthalu. Na snímku vlak zachycen při odjezdu ze stanice Kretscham-Rothensehma

Zde s Os1007,posledním fotitelným vlakem v zimě při průjezdu nádhreným úsekem Hammerunterwiesenthal -Unterwiesenthal. Na pozadí viditelná nízká oblačnost držící se nad Českou republikou (13.2.2015)

Vlak Os1007 mířící vstříc slunci a lázeňskému městečku Kurort Oberwiesenthal (13.2.2015)

**** 99 794 ****

 Dne 5.1.2011 vede dopolední Os do Kurort Oberwiesenthalu nedaleko Unterwiesenthalu

 Dne 22.5.2011 v hustých lesích mezi Kretscham-Rothensehma a Niederschlagem 

  Dne 28.9.2011 s odpoledním vlakem mezi Hammerunterwiesenthalem a Unterwiesenthalem

Dne 1.2.2012 v úseku Hammerunterwiesenthal -Unterwiesenthal na vlaku P1003

Dne 26.1.2013 za nádherného inverzního počasí vede první dopolední vlak P1001 Cranzahl -Kurort Oberwiesenthal a právě opustil staničku Kretscham-Rothensehma

Dne 26.1.2013 a pohlednicový snímek s obcí Hammerunterwiesenhal s dominantou místního kostela při průjezdu vlaku P1004 do Cranzahlu

Dne 26.1.2013 tentokrát již s vlakem P1005 s pozadím obce Cranzahl

Dne 26.1.2013 a vlak P1005 na mostě před cílovou stanicí Kurort Oberwiesenhal

**** 99 1741-0 ****

Dne 30.12.2013 a host na Fichtelbergbahn v podobě stroje 99 1741-0 jež se v Oberwiesenthálských dílnách podroboval opravě a v povánočním týdnu pomohl místním na pravidelných vlacích. Na snímku vede P1003 u Unterneudorfu

Dne 30.12.2013 a ještě jednou s vlakem P1003,odjezd ze stanice Kretscham-Rothensehma

*Muzejní parní lokomotivy na Fichtelbergské dráze:

-ve vlastnictví spolku SDG:

**** 99 1608-1 ****

Dne 2.6.2012 vede Zvl.Os9113 v rámci oslav 115.let provozu na zdejší lokálce a stoupá ze stanice Vierestasse ke stanici Kretscham-Rothensehma,kde proběhlo dobírání vody

-zapůjčené na zvláštní vlaky při oslavách:

Dne 8.9.2006 zvl.smíšený vlak Cranzahl -Kurort Oberwiesenthal čeká na křižování v lesní stanici Niedershlag,v čele vlaku zapůjčená lokomotiva z rudných dolů při Česko-Saských slavnostech

Dne 2.6.2012 a přípřež lokomotiv řady I.K zapůjčené ze Zittau s "Goliášem" VII.K u příležitosti oslav 115.let provozu na této malebné trati zachycená v úseku Neudorf -Vierenstrasse

Dne 2.6.2012 a zvl.vlakOs9114 Kurort Oberwiesenthal -Cranzahl,v čele s "Mayerkou" 99 1608-1 a na postrku zapůjčenou lokomotivou číslo 54 řady I.K

Dne 2.6.2012 a ještě jedna večerní přípřež,tentokrát lokomotiv řady I.K a IV.K na vlaku Zvl.Os9115 Cranzahl -Kurort Oberwiesenthal zachycená nedaleko výchozí stanice Cranzahl

*Motorové lokomotivy na Fichtelbergské dráze:

Dne 2.6.2012 a úzký "Faur" před správkárenskou halou v Kurort Oberwiesenthalu

Pressnitztalbahn

Je tomu již více než 120.let kdy se poprvé ozvaly píšťaly v údolí říček Přísečnice a Černého potoka,stalo se tak dne 31.května 1892 kdy se tudy po roce stavebních prací projel první parní vlak. Tento den přinesl nejen toužebně očekávaný hospodářský a regionální rozvoj,ale zásadním způsobem změnil životní rytmus zdejších obyvatel. Celý denní rytmus obyvatel se odvíjel podle jízdního řádu této železnice,s prvním ranním vlakem se obce probudeily a s posledním odjíždějícím vlakem zhasínalo večerní osvětlení obcí. Tato změna neměla být jediná v uplynulých 120 letech této úzkorozchodné železnice.

Jízdní řád osobních vlaků byl zcela podřízen nákladní dopravě. Těžké a dlouhé nákladní vlaky této úzkokolejky mezi Wolkensteinem a Jöhstadtem byly důležitým dopravním prostředkem pro různá průmyslová odvětví,která se usídlila v úzkých údolích říček Přísečnice a Černého potoka. Mnoho vlečkových kolejí této 750mm úzkorozchodné železnice do továren,aby jim byla umožněna co nejjednodušší nakládka a vykládka zboží přímo v areálu továren. Zprvu to byly továrny na zpracování dřeva a papíru,které využívaly sílu vodních toků. V Jöhstadtu byla založena firma na hasící techniku,která je stále v provozu,v Niederschmiedebergu vyráběla až do ukončení provozu železnice velice známá firma v NDR ledničky. V 70.letech pomalu narůstl zájem o rekreaci a turistiku. Byly budovány objekty pro hosty,kteří zde stále častěji trávili volný čas a dovolenou,tím narůstal i počet cestujících na této malé železnici.

To však ale nestačilo. Stále více se zanedbávaly opravy na kolejích a tím docházelo ke značným škodám což omezovalo plynulý provoz. Přes protesty místních občanů a orgánů byl provoz na této jedinečné úzkokolejce postupně v letech 1984 a 1986 zrušen a celá trať včetně  mostů snesena. V údolích Přísečnice a Černého potoka již parní lokomotivy nehoukaly.

Zastavení provozu však netrvalo dlouho,před dvaceti lety se na úzkorochodku opět vrátil život. V roce 1988 se dalo dohromadu několik "fandů" železnice,aby zachránili pro budoucnost zbylé relikty a zbytek vozového parku. Po změně politického systému a přes vysokou nezaměstnanost v této oblasti se rozhodlo několik "bláznů z Jöhstadtu" k neobvyklému kroku. Chtěli opět uvést do provozu část této trati mezi Jöhstadtem a Steinbachem a provozovat ji jako muzejní železnici. Začali opravou výtopny na nádraží v Jöhstadtu,koupili parní lokomotivy a restaurovali osobní a nákladní vozy.

Co se pokládalo za nemožné se uskutečnilo. V roce 1992 při první nádražní slavnosti mohla být dána do provozu opět jedna parní lokomotiva. Byl zprovozněn první úsek Jöhstadt -Schmalzgrube a nepřetržitě se budovala kolej až do Steinbachu. Fandové železnice přiložili ruku k dílu a to bez nároku na jakoukoliv odměnu a obětovali mnoho hodin pro opětovný provoz této železnice. Celá tato oblast Krušných hor se tak probubila k novému životu. Zprovoznila se stará zařízení sloužící turistickému ruchu (restaurace,penziony apod.),postavila se i nová a tak v okolí této úzkokolejky vznikla nová pracovní místa.

Více informací o Přísečnické dráze na www.pressnitztalbahn.de

(využito podkladů Pressnitztalbahn)

*Poslední návštěvu této tratě jsem podnikl dne 28.1.2017

*Parní lokomotivy řady IV.K "Mayerka" v pravidelném provozu:

****99 1542-2****-lokomotiva řady IV.K

Dne 2.6.2012 na pravidelném P14011 nedaleko stanice Schmalzgurbe

Dne 7.6.2014 s P14017 vypraveného u příležitosti "Svatodušních svátků" u zastávky Wildbach Hp

S P14017 zachycená v úseku Forellenhof Hp -Schmalzgrube (7.6.2014)

Odjezd ze stanice Schmalzgrube s vlakem P14017 (7.6.2014)

Ještě jednou s P14017,tentokrát již v závěrečném úseku Schlössel -Jöhstadt (7.6.2014)

Dne 8.6.2014 jezdila ve společnosti stroje 99 4511-4. Zde na snímku odjezd ze stanice Schmalzgrube

Dne 4.7.2014 zachycená v čele nákladního vlaku N54319 u zastávky Wildbach

Výše zmíněný nákladní vlak N54319 na odjezdu ze stanice Schmalzgrube (4.7.2014)

Dne 6.5.2016 vede posílený P14011 mezistaničním úsekem Forellenhof HP - Schmalzgrube

S odpoledním P14013 zachycena v mezistaničním úseku Schmalzgrube -Loreleifelsen Hp (6.5.2016)

V úseku Schmalzgrube -Loreleifelsen Hp ještě jednou, tentokrát v čele P14015 (6.5.2016)

S P14017 v nádherném květnovém podvečeru v úseku Stolln Hp -Forellenhof Hp (6.5.2016)

Za nádherného zimního počasí vede P14011 traťovým úsekem Stolln Hp -Forellenhof Hp (28.1.2017)

S vlakem P14011 zachycena v traťovém úseku Loreleifelsen Hp -Schlössel (28.1.2017)

S nádhernou zimní kulisou vede odpolední P14013 úsekem Schlössel -Fahrzeughalle (28.1.2017)

Závěrečný snímek z nádherného výletu zachycuje P14015 na odjezdu ze zastávky Wildbach Hp (28.1.2017)

****99 1590-1****-lokomotiva řady IV.K

Dne 7.6.2014 při zesíleném provozu u příležitosti Svatodušních svátků v Německu vede společně s 99 4511-4 vlak P14025 na snímku zachycený v malebném úseku Stolln Hp -Forellenhof Hp

Ještě jednou s vlakem P14025 v úseku mezi stanicemi Forellenhof Hp -Schmalzgrube (7.6.2014)

Dne 8.6.2014 vede P14015 lesním úsekem mezi zastávkami Stolln Hp -Forellenhof HP

Provozní ošetření před další jízdou před malebnou výtopnou v Jöhstadtu (8.6.2014)

Snímek zachycující asi nejfotogeničtější vlak P14029 na odjezdu ze stanice Steinbach (8.6.2014)

Nádherný úsek mezi zastávkami Stolln Hp -Forellenhof Hp s vlakem P14029 (8.6.2014)

A ještě jednou P14029,tentokrát v úseku Schmalzgrube -Loreleinfelsen Hp (8.6.2014)

Dne 4.7.2014 zachycena při dobírání vody z říčky Pressnitz ve stanici Steinbach

Se smíšeným vlakem 54339 zachycena před zastávkou Wildbach (4.7.2014)

Výše zmíněný smíšený vlak 54339 zachycený na odjezdu ze stanice Schmalzgrube (4.7.2014)

S pomoci 99 1542-2 vede smíšený vlak 54321 zachycený na odjezdu ze Steibachu (4.7.2014)

Smíšený vlak 54321 s přípřeží "Mayerek" na loukách mezi Stolln -Forellenhof (4.7.2014)

Snímek ze zimní jízdy zachycuje v čele P14011 při odjezdu ze stanice Schmalzgrube (1.2.2015)

S odpoledním P14013 a říčkou Přísečnicí v úseku Stolln Hp -Forellenhof HP (1.2.2015)

Odpolední P14013 ještě jednou a to nedaleko zastávky Schlössel (1.2.2015)

Dne 2.10.2015 byl uspořádán tradiční den pro fotografy. Na snímku vede ve společnosti "Pětikoláka" 99 1715 nákladní vlak do Jöhstadtu zachycený v úseku Forellenhof Hp -Schmalzgrube

A ještě jednou výše zmíněný vlak, již nedaleko cílové stanice Jöhstadt (2.10.2015)

Na pravidelném P14021 dne 3.10.2015 nedaleko zastávky Schmalzgrube

Zde již s odpoledním P14025 v úseku Forellenhof Hp -Schmalzgrube (3.10.2015)

Ještě jednou P14025, tentokrát zachycený těsně po odjezdu ze zastávky Schlössel (3.10.2015)

Dne 6.5.2016 připravili v Pressnitztalbahn den fotografů. U tété každoroční akce,vždy situované do jiného roku a jiného ročního období jsme se letos přesunuli do roku 1980 a v provozu se střídala úzkorozchodná nákladní souprava se soupravou vozů na podvalech. Na snímku dopolední N11562 zachycený v úseku Forellenhof HP -Schmalzgrube

Dobírání vody ve stanici Steinbach před ojezdem N11564 směr Jöhsdadt (6.5.2016)

S odpoledním N11566 zachycena v úskeu Schmalzgrube -Loreleifelsen Hp (6.5.2016)

Parádně efektní odjezd ze stanice Schmalzgrube s vlakem N11568 (6.5.2016)

Program byl zakončen jízdou večerního nákladního vlaku N11570 na snímku zachyceného asi na nejkrásnějším místě tratě, na loukách v mezistaničním úseku Stolln Hp - Forellenhof Hp (6.5.2016)

Díky nádhernému lednovému víkendu bylo v předvečer pravidelného víkendového provozu rozhodnuto o posílení pravidelných vlaků vedených ve dvouhodinovém taktu o vlaky mimořádné a tak posílit na hodinový. Díky této mimořádnosti bylo možné vlaky zdokumentovat v trošku odlišných podmínkách než bývá v zimě zvykem. Na snímku P14023 odjíždí ze stanice Schmalsgrube (28.1.2017)

Mimořádně zavedený P14023 zachycený nedaleko stanice Schlössel (28.1.2017)

S odpoledním P14025 zachycena v traťovém úseku Forellenhof Hp -Schmalzgrube (28.1.2017)

Odpolední P14025 ještě jednou,tentokrát při průjezdu kolem nové haly Pressnitztalbahn (28.1.2017)

*Parní lokomotiva řady V.K "Pětikolák" v pravidelném provozu:

****99 1715-4****-lokomotiva řady V.K

Dne 7.6.2014 vede P14015 úsekem Schmalzgrube -Loreleifelsen Hp

Dne 7.6.2014 s večerním P14029,pravidelným posilovým vlakem jedoucím v letní sezoně asi v nejlepších světelných podmínkách. Na snímku zachycen v úvodu své cesty,na odjezdu ze stanice Steibach

P14029 zachycený v úseku Stolln Hp -Forellenhof Hp (7.6.2014)

Dne 8.6.2014 s odpoledním P14017 v závěrečném úseku Schlössel -Jöhstadt

Dne 2.10.2015 vede zvl.smíšený vlak vypravený u příležitosti "Dne pro fotografy",který každoročně pořádá přímo Pressnitztalbahn. Snímek vlak zachycuje v úseku Forellenhof Hp -Schmalzgrube

Zde se již přesouváme do běžného provozu dne 3.10.2015 kdy vede P14011 a na snímku je v jeho čele zachycena v úseku Loreleifelsen Hp -Schlössel

S odpoledním P14013 mezi zastávkami Schmalzgrube -Loreleifesen Hp (3.10.2015)

*Muzejní parní lokomotivy na Přísečnické dráze:

****99 4511-4****

Dne 2.6.2012 vede nákladní fotovlak úsekem Schlössel -Jöhstadt

Dne 7.6.2014 jako přípřežní lokomotiva stroji 99 1590-1 vede podvečeřní P14017 na snímku zachycený v úvodu své cesty,v mezistaničním úseku Steinbach -Stolln Hp

Ještě jednou s P14017,tentokrát v úseku Schmalzgrube -Loreleifelsen Hp (7.6.2014)

O víkendu 3./4.10. byla nasazena na vložené Os Jöhstadt -Schmalzgrube vypravovaný ve dvouhodinovém taktu. Na snímku vede P14041 úsekem Loreleifelsen Hp -Schlössel (3.10.2015)

Tentokrát s vlakem P14043,ale opět v úseku Loreleifelsen Hp -Schlössel (3.10.2015)

****I.K****

Dne 8.6.2014 byly u příležitosti Svatodušních svátků v Německu vypraveny zvl.posilové vlaky Jöhstadt -Schmalzgrube a zpět v jejichž čele se střídaly stroje I.K a "Aquariusem". Na snímku P14051 u zastávky Loreleifelsen Hp

Dne 8.6.2014 s podvečerním P14055 v úseku Schmalzgrube -Loreleifelsen Hp

Dne 1.2.2015 při svém prvním zimním nasazení v čele mimořádného zimního P14033 Steinbach -Jöhstadt zachycený v mezistaničním úseku Forellenhof Hp -Schmalzgrube

****Aquarius****

Jedná se o novostavbu tendrovky. Na snímku ze dne 8.6.2014 vede posilový P14053 Schmalzgrube -Jöhstadt zachycený v závěrečném úseku Schlössel -Jöhstadt před novou opravárenskou halou Pressnitztalbhan

Weisseritztalbahn

Aneb denně parním vlakem do východních Krušných hor

Východní Krušné hory jsou fomovem úzkokolejky Weisseritztalbahn,jež je nejstarší veřejnou pravidelně provozovanou úzkokolejkou v Německu

Trať Weisseritztalbahn vede z Freital-Hipsbergu přes Dippoldiswalde do lázní Kipsdorf. Uvedena do provozu v celkové délce 26km byla dne 3.září 1883. Stoletá povodeň v roce 2002 však trať vážně poškodila a musel na ní být na několik let zastaven provoz. Po převzetí tratě společností BVO Bahn GmbH započaly na podzim roku 2004 plány náročné rekonstrukce a obnovy,stavební práce byly zahájeny k 1.11.2007 a trvaly cca 1 rok. První vlaky se po opravené trati znovu rozjeli 13.12.2008 avšak jen v úseku Freital-Hipsberg -Dippoldisvalde,tedy v délce 15km.Trať vede přes 13 nádraží a zastávek a také přes 34 mostů. Úzkokolejka Weisseritztalbahn spojuje tři rozličné přírodní oblasti a je pro tuto rozmanitost považována za jednu z nejkrásnějších tratí v Evropě. Během jízdy překonává vlak Weisseritztalbahn převýšení 350 m a projede přitom napříč divoce romantickým údolím Rabenauer Grund s říčkou Rot Weisseritz,oblastí přehrady Malter a středohorskou krajinou východních Krušných hor

Více informací o Weiisertiztalské dráze na www.weisseritztalbahn.de

(využito podkladů SDG)

*Poslední návštěvu této tratě jsem podnikl dne 16.7.2016

*Parní lokomotivy řady VII.k v pravidelném provozu:

****99 1746-9****-lokomotiva řady VII.K

Dne 18.2.2016 vede dopolední Os5002 do Dippoldiswalde mezistaničním úsekem Rabenau -Spechtritz. Zajímavostí únorového provozu bylo nasazení historické DR soupravy, která bývá na pravidelné vlaky nasazována jen několik dní v roce

Dne 18.2.2016 a odpolední Os5004 zachycený na odjezdu ze stanice Rabenau

U příležitosti tradičních červencových slavností v městečku Malter vede dne 16.7.2016 zvl.Os5150 do Dippoldiswalde s historickou DR soupravou a je zachycena v mezistaničním úseku Rabenou -Spechtritz

S pravidelným Os5006 zachycena v mezistaničním úseku Freital-Cossmannsdorf -Rabenau (16.7.2016)

****99 1771-7****-lokomotiva řady VII.K

    Dne 14.4.2012 na pravidelném vlaku P5002 při jízdě podél přehrady Malter

Ze dne 14.4.2012 je i tento snímek,tentokrát však vlak P5006,ale také u přehrady Malter

*Muzejiní parní lokomotivy na Weisseritztalské dráze:

****99 1608-1****-lokomotiva řady IV.K

Dne 14.4.2012 na zvláštním vlaku P5104 Freital-Hipsdorf -Dippoldiswalde,vypravený u příležitostí 100.let úseku Seifersdorf -Kurort Kipsdorf,zde zachycený nedaleko zastávky Spechtritz

Dne 14.4.2012 opět s vlakem P5104,tentokrát při průjezdu podél přehrady Malter

Dne 14.4.2012,tentokrát s odpoledním vloženým vlakem Seifersdorf -Dippoldiswalde vedeným pod číslem P5105 právě opouštějící stanici Seifersdorf

Dne 14.4.2012 a vlak P5105,tentokrát opět u vodního díla Malter

****říšká lokomotiva číslo 35****-lokomotiva řady IV.K

U příležitosti tradičních červencových slavností v městečku Malter je provoz na Weisseritztalbahn vždy doplněn o jízdy historických vlaků. Na snímku říšský vlak zachycený na odjezdu ze stanice Rabenau

Zittauerschmalspurbahn

*Poslední návštěvu této tratě jsem podnikl dne 6.9.2014

*Parní lokomotivy řady VII.k v pravidelném provozu:

****99 787****-lokomotiva řady VII.K

Pravidelný vlak Zittau -Kurort Oybin zachycený nedaleko cílové stanice

****99 749****-lokomotiva řady VII.K

Vložený vlak Kurort Jonsdor -Kurort Oybin s muzejní soupravou

TOPlist